FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK

Jogi nyilatkozat: A szolgáltató a jelen általános szerződési feltételeit (továbbiakban: ÁSZF) azért adta ki, hogy ebben részletesen szabályozza az alábbiakban meghatározott weboldal szolgáltatásaival és annak igénybevételével kapcsolatos feltételeket, a szolgáltató és a felhasználó jogait, kötelezettségeit és egyéb, a weboldal szolgáltatásaival összefüggő lényeges körülményeket. A weboldal szerződési feltételei a szolgáltató és a vele szerződéses kapcsolatban lévő felhasználó között létrejövő jogviszony általános feltételeit tartalmazza.

Az Általános Szolgáltatási Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák cégnév: Extra Coffee Kft (székhely: 1091 Budapest, Hurok u. 7., adószám: 28787248-2-43), mint szolgáltató (“Szolgáltató”) által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.

Szolgáltató adatai:

A szolgáltató neve: Extra Coffee Kft
A szolgáltató székhelye: 1091 Budapest, Hurok u. 7.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@extracoffee.hu
Cégjegyzékszáma: 01-09-373856
Adószáma: 28787248-2-43
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve (cégbíróság): Budapesti Cégbíróság
Telefonszámai: 06-20-576-0186
Ügyfélszolgálat: [………]
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató adatai: www.webnode.hu

Alapvető rendelkezések:

1.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

1.2. Hatály, az ÁSZF módosítása. A Web áruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, az ÁSZF-ben meghatározott módon.

A Web áruház szolgáltatásainak jelentős része elérhető minden felhasználó számára, regisztráció nélkül is, egyes szolgáltatások azonban regisztrációhoz (majd belépéshez) kötöttek, melyre az ÁSZF-ben rögzítetteknek megfelelően bárki jogosult.

A Szolgáltató a Felhasználó megrendelését (ajánlatát) visszaigazoló e-mail útján fogadja el, melyben a Felhasználót egyebek mellett tájékoztatja a szerződés létrejöttéről, a megrendelt termékről, annak áráról, a fizetési feltételekről, a szállítás várható idejéről és módjáról, az elállási jogról és annak gyakorlási módjáról. A megrendelés a leadást követően annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben van lehetőség.

A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi, mely idő alatt az utólagosan hozzáférhető, visszakereshető.

1.3. A webshop, mint szerzői jogi mű szerzői jog védelme alatt áll, bárminemű másolása vagy idézete a szerző hozzájárulása és engedélye nélkül tilos, és a törvény bünteti. A Weboldal tartalmának másodközlése, adatbázisban történő tárolása kizárólag az Extra Coffee Kft. előzetes, írásbeli engedélyével történhet. A Weboldal tartalmi és formai alkotórészei a közlési engedély beszerzése esetén sem használhatóak fel megváltoztatott formában. A Weboldal bármely részére hivatkozás helyezhető el más online tartalomban előzetes kérés nélkül. A linkelés megszüntetését azonban Weboldalunkhoz nem méltó körülmények esetén bármikor kérhetjük. A Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal a Weboldalon szereplő információk felhasználásából eredő következményekért. A www.extracoffee.hu oldal tartalmának szerzői jogával az Extra Coffee Kft. rendelkezik.

1.4. A megrendeléseket a Szolgáltató a rendelkezésre álló készlet erejéig teljesíti. A beérkezett megrendelések feldolgozása után 2 munkanapon belül a Felhasználót a Szolgáltató egy újabb e-mailben értesíti a sikeres készletfoglalásról, a szállítás várható időpontjáról, annak költéségéről, valamint jelzi, ha bizonyos termékek átmeneti készlethiány miatt nem szállíthatók. Ezeket a tételeket automatikusan töröljük a Felhasználó megrendeléséből. A visszaigazolás elmaradása esetén a Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség vagy a szerződéses kötelezettség alól.

Adatkezelési szabályok:

2.1. Adatkezelő cég adatai:

Adatkezelő neve: Extra Coffee Kft
Adatkezelő székhelye: 1091 Budapest, Hurok u. 7.
Adatkezelő elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@extracoffee.hu
Cégjegyzékszáma: 01-09-373856
Adószáma: 28787248-2-43
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve (cégbíróság): Budapesti Cégbíróság
Telefonszámai: 06-20-576-0186

2.2. Adatkezelő weboldala egyes funkciójának használata regisztrációhoz kötött, mely regisztráció során a felhasználók által megadott adatok az adatkezelő adatbázisába kerülnek.

A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6. §-a értelmében a felhasználó előzetesen és kifejezetten hozzájárulhat ahhoz, hogy a szolgáltató reklámajánlataival, egyéb küldeményeivel a regisztrációkor megadott elérhetőségein megkeresse. Továbbá az érintett a jelen tájékoztató rendelkezéseit szem előtt tartva hozzájárulhat ahhoz, hogy az Adatkezelő a reklámajánlatok küldéséhez szükséges személyes adatait kezelje.

2.3. Az Adatkezelő nem küld kéretlen reklámüzenetet, és az érintett korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen leiratkozhat az ajánlatok küldéséről. Ebben az esetben az Adatkezelő minden − a reklámüzenetek küldéséhez szükséges − személyes adatát törli nyilvántartásából és további reklámajánlataival nem keresi meg az érintettet. Az érintett a reklámokról leiratkozhat az üzenetben lévő linkre kattintva.

Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre és az adatkezelés célja:

​- Név, e-mail cím − Azonosítás, a hírlevélre való feliratkozás lehetővé tétele;

- A feliratkozás időpontja − Technikai művelet végrehajtása;

- A feliratkozáskori IP cím − Technikai művelet végrehajtása.

​Az érintettek köre: A hírlevélre feliratkozó valamennyi érintett.

Az adatkezelés célja: reklámot tartalmazó elektronikus üzenetek (e-mail, sms, push üzenet) küldése az érintett részére, tájékoztatás nyújtása az aktuális információkról, termékekről, akciókról, új funkciókról stb.

2.4. Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: a hozzájáruló nyilatkozat visszavonásáig, azaz a leiratkozásig tart az adatkezelés. Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye, a személyes adatok címzettjei: A személyes adatokat az adatkezelő sales és marketing munkatársai kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben tartásával.

2.5. Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése: Az érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen, valamint az érintettnek joga van az adathordozhatósághoz, továbbá a hozzájárulás bármely időpontban történő visszavonásához.

A személyes adatokhoz való hozzáférést, azok törlését, módosítását, vagy kezelésének korlátozását, az adatok hordozhatóságát, az adatkezelések elleni tiltakozást az alábbi módokon tudja érintett kezdeményezni:

postacím: 1091 Budapest, Hurok u. 7., e-mail cím: info@extracoffee.hu

Az érintett bármikor, ingyenesen leiratkozhat a hírlevélről. Az adatkezelés jogalapja: az adatkezelő jogos gazdasági érdeke.

2.6. Tájékoztatjuk, hogy az Adatkezelő adatkezelést csak az Ön kifejezett hozzájárulása esetén végez, köteles a személyes adatokat megadni, ha hírlevelet szeretne kapni az Adatkezelőtől, az adatszolgáltatás elmaradása azzal a következménnyel jár, hogy az Adatkezelő nem tud Önnek hírlevelet küldeni.

Megvásárolható termékek köre

3.1. A megjelenített termékek csak online megvásárolhatók. A termékek tartalmazzák az Áfát. Az árak nem tartalmazzák a házhozszállítási díjat. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely forintban értendő.

A Web áruházból megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja. Online bankkártyával történő fizetés kezdeményezésekor, az elektronikus fizetési értesítő kiküldése és a termék átvétele közti időszakban bekövetkezett árcsökkenés esetén nem áll módunkban pénzt visszatéríteni. Az online fizetési tranzakció biztonsági ellenőrzése minimálisan 24 órát vesz igénybe, a termék átvétele csak ezt követően lehetséges.

3.2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jeleníthet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. A vásárolandó áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról lehet megismerni azzal, hogy az áru részletes tényleges tulajdonságait a terméken feltüntetett leírás tartalmazza. Ha a vásárlás előtt az áruval kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére. Amennyiben a Web áruházban található bármely áru minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a Weboldalon közölteknél több információra van szüksége, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz.

3.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akció időtartamáról. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére a Weboldalon hibás ár kerül felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Felhasználó elállhat vásárlási szándékától.

Rendelés menete

4.1.  A megrendelést a Szolgáltató Weboldalán keresztül csak regisztrált Felhasználótól és csak akkor fogadja el, ha a Felhasználó a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. (Ha a Felhasználó valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölt ki, hibaüzenetet kap a Szolgáltatótól.) A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A feltüntetett képek helyenként illusztrációk, az azoktól való esetleges eltérésért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

Megrendelés feladására a regisztrációt követő bejelentkezés, majd a "Kosár" használatával van lehetőség. A Felhasználó a kiválasztott termékeket az egyes termékekre kattintást követően megjelenő, a termék részletes adatait ismertető oldalon található "Vásárlás" link használatával teheti "Kosárba". A "Kosár" tartalmának módosítására a "Kosár" linkre kattintást követően van lehetőség, ahol megadható az egyes termékek kívánt mennyisége, illetve a "Kosár" tartalma módosítható, törölhető. Amennyiben a Felhasználó a "Kosár" tartalmát véglegesítette, a "Megrendelés" linkre kattintást követően megjelenő összegző oldalon ellenőrizheti a megrendelés feladása előtt rendelése adatait, módosíthatja a számlázási és szállítási címet, kiválaszthatja a fizetés és a szállítás módját, valamint megjegyzést fűzhet megrendeléséhez. Az összegző oldalról a "Vissza a kosárhoz" linkre kattintást követően a Felhasználó ismét igényeinek megfelelően módosíthatja "Kosárnak" tartalmát, illetve egyéb adatait. A megrendelés feladására, az ajánlat elküldésére a RENDELÉS összegző oldalon található "Megrendelés elküldése" linkre kattintást követően kerül sor.

4.2. Adatbeviteli hibák kijavítására vonatkozó lehetőségek (pl. plusz termék, termék törlése, ár ellenőrzése stb.)

4.3. Szállítási módok

A rendelést a Szolgáltató futárszolgálattal vagy postai úton juttatja el a Felhasználó által megadott címre. A házhoz szállítás költsége a termék súlyától függ. A raktáron lévő termékek szállítási határideje 1-5 munkanap. A Szolgáltató a kiszállítást megelőzően e-mailben értesíti a Felhasználót a csomag feladásáról. A szállítás módja és költsége a termékek jellegétől és súlyától függően kerül megállapításra, melyről visszaigazoló levélben a Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználót. Ezt követően a Felhasználónak lehetősége van a rendelés lemondására, amennyiben a szállítási költség nem felel meg számára.

A szállítás költsége a számlán feltüntetésre kerül. Ha egy Felhasználótól azonos napon több megrendelés is érkezik, ezek a házhoz szállítás díja szempontjából külön kerülnek figyelembevételre. Amennyiben a Felhasználó a második rendelés leadásakor jelzi és erre a Szolgáltató visszajelzése alapján még van lehetőség, a Szolgáltató összevonhatja a megrendeléseket, a már elindított csomagok utólagos összevonására azonban nincs lehetőség. A Szolgáltató a szállítási költség változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.

4.4. Fizetési módok

Átutalás: A megrendelés visszaigazolását követően a Felhasználó átutalja a megrendelt termékek vételárát és a szállítási költséget a Szolgáltató bankszámlájára. Az áru belföldi megrendelés esetén az összeg megérkezését követő legkésőbb 5 munkanapon belül kiszállításra kerül.

Banki KP. Befizetés: A megrendelés visszaigazolását követően a Felhasználó a megrendelt termék vételárát, szállítási költségét és az ezen fizetési módra tekintettel felszámolt díjat befizeti a Szolgáltató bankszámlájára. Az áru belföldi megrendelés esetén az összeg megérkezését követő legkésőbb 5 munkanapon belül kiszállításra kerül.

Fizetés utánvéttel: A megrendelés visszaigazolását követő legkésőbb 5 munkanapon belül az áru szállításra kerül. Küldemény érkezésekor a Felhasználó kifizeti a futárnak a megrendelt termékek vételárát, szállítási költségét és az utánvételért felszámolt költséget.

Bankkártyás fizetés: A megrendelés visszaigazolását követően a Felhasználó a Stripe fizetési rendszeren keresztül átutalja a megrendelt termékek vételárát és a szállítási költséget. A fizetésről a Szolgáltató és a Felhasználó automatikus értesítést kap. A megrendelés visszaigazolását követő legkésőbb 5 munkanapon belül az áru szállításra kerül.

A megrendelések feldolgozása és teljesítés

5.1. A Szolgáltató webáruház köteles a Felhasználó megrendelésének megérkezését a Felhasználó felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az igénybe vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül a Felhasználóhoz nem érkezik meg, a Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve a Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A fenti szabályoktól eltérhetnek a felek, ha ebben megállapodtak.

Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül. Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.

5.2. A Szolgáltató a rendelés teljesíthetőségét követően lehetőséget biztosít a Felhasználónak a kiszállítási időpont megválasztására, mely nem konkrét időpontot jelöl, csak közelítő szállítási intervallum kiválasztására szolgál. Meghatározott órára történő kiszállítást a Szolgáltatónak nem áll módjában vállalni. A tényleges szállítási határidő minden esetben a rendelési visszaigazolásban szerepel.

5.3. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

5.4. A Web áruházban vásárolt termékeket Magyarország területén belül a Szolgáltató arra a címre szállítja ki, melyet a Felhasználó a rendeléskor megadott. A szállítási költség a kiválasztott terméktől függ, és megrendelésenként kerül megállapításra. A szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a Weboldalon, a megrendelésekben feltüntetett szállítási határidőket betartsa. A Szállító nem vállal felelősséget a szállítás során történő, kívülálló harmadik személy által, a Felhasználó által vagy egy előre nem látható és kivédhetetlen ok által okozott késedelemért, illetve a csomag elvesztésének következményeiért. Házhozszállítással történő rendelés esetén, kérjük, átvételkor ellenőrizze tételesen a termék(ek) sértetlenségét, a csomagban foglalt egyéb kiegészítőket, a számlán szereplő adatok helyességét. Amennyiben eltérést észlel, lehetősége van a csomagot visszaküldeni a Szolgáltató címére. Kérjük, észrevételeiről tájékoztassa ügyfélszolgálatunkat, hogy a felmerült hibát mielőbb korrigálhassuk. Amennyiben a futárszolgálat munkatársának nem sikerül a csomagot átadnia a címzettnek, akkor visszaszállításra kerül, és a Felhasználó megrendelése törlésre kerül.

5.5. FIGYELEM: Utánvéttel megrendelt csomag átvételének megtagadása nem jelenti a szerződéstől való elállást. (Az
elállás jogát a Felhasználó a Szolgáltatóhoz intézett egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja, melynek
részletszabályait az ÁSZF 6. pontja tartalmazza.) Az átvétel megtagadásával a Felhasználó
szerződésszegést követ el. A Felhasználó a szerződésszegéssel a Szolgáltatónak okozott kárt (ideértve
különösen a sikertelen kézbesítés költségeit) köteles a Szolgáltatónak 8 napon belül megtéríteni.

Elállás joga

6.1. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.

6.2. Az elállás joga személyes átvétel esetén is gyakorolható. A fentiek nem érintik a Felhasználó azon jogát, hogy a jelen pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a terméke átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

6.3. Ha a szerződés megkötésére a Felhasználó tett ajánlatot, a Felhasználót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

6.4. A Felhasználó az elállási/felmondási jogát a Szolgáltatóhoz címzett egyértelmű nyilatkozata útján gyakorolhatja. A Felhasználó nyilatkozatát a Szolgáltatói adatok között feltüntetett telefonszámon, postai vagy e-mail címen közölheti a Szolgáltatóval. Az elállási/felmondási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Felhasználó nyilatkozatát a meghatározott határidő lejárta előtt elküldi. A Felhasználót terheli annak bizonyítása, hogy fenti jogát a fentiekkel összhangban gyakorolta.

Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználó a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül a Szolgáltató részére visszajuttatni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Felhasználó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

6.5. Amennyiben a Felhasználó a teljesítés megkezdését követően felmondja a szerződést, köteles a felmondás Szolgáltatóval való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A Felhasználó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a Felhasználó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.

A termék visszajuttatásáról a Felhasználónak saját költségén kell gondoskodnia. Ezen kívül a Felhasználót az elállás kapcsán semmilyen más költség nem terheli.

6.6. A Felhasználó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

6.7. A Szolgáltató a Felhasználó által kifizetett teljes összeget (ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is) a hatályos jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül hiánytalanul visszatéríti a Felhasználó részére.

A Szolgáltató a Felhasználónak visszajáró összeget a Felhasználó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Felhasználó kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Felhasználót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

Ha a Felhasználó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

6.8. Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a Felhasználónak visszajáró összeget, amíg a Felhasználó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte. A kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

A Rendelet 29. § (1) bekezdése értelmében a Felhasználó nem gyakorolhatja elállási jogát

  1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Felhasználó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Felhasználó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  2. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  3. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Felhasználó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak;
  4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  5. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  6. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  7. olyan alkohol tartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a Szolgáltató által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  8. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a Felhasználó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  9. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Felhasználó a csomagolást felbontotta;
  10. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  11. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  12. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  13. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Szolgáltató a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Felhasználó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.

Az e pontban foglaltak kizárólag a gazdasági vagy szakmai tevékenység körén kívül eső célból szerződést kötő Felhasználó (fogyasztó) tekintetében érvényesülnek.

Garancia, jótállás

7.1. Lásd: 151/2003. Korm. rendelet. A PTK-féle jótállás, kellékszavatosság, termékszavatosság szabályai.

A jótállás kizárólag a rendelet mellékletében felsorolt új, tartós fogyasztási cikkekre terjed ki.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Vásárló részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

- szakszerűtlen üzembe helyezés

- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,

- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

- elemi kár, természeti csapás okozta.

7.2. Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termékhibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

7.3. Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

7.4. Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Panaszkezelés

8.1. A Felhasználó a Szolgáltatónak, illetve a Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a Szolgáltatóval.

Vásárlói ügyfélszolgálat:

Telefonszám: +36-20-576-0186, munkanapokon 10-16 óráig

E-mail: info@extracoffee.hu

Kötelező válaszadási idő e-mailen beérkezett megkeresésekre: 2 munkanap

8.2. A szóbeli panaszt a Szolgáltató azonnal köteles megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát

  1.  személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak átadni,
  2.  telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb 30 napon belül érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan köteles eljárni.

A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1. a Felhasználó (fogyasztó) neve, lakcíme,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a Felhasználó panaszának részletes leírása, az általa bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. a Szolgáltató nyilatkozata a panasszal kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a Felhasználó aláírása,
  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

8.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles.

A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

8.4. A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Felhasználót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a Felhasználó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

8.5. Amennyiben a Felhasználó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a területileg illetékes járási hivatalhoz. 

A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

Vegyes rendelkezések

9.1. Amennyiben a Felhasználó és a Szolgáltató a közöttük fennálló vitás ügy rendezését megkísérelte, azonban az nem vezetett eredményre, úgy a Felhasználó a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat, mely testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Felhasználó és a Szolgáltató a jelen Szabályzat hatálya alá tartozó, megegyezéssel 30 (harminc) naptári nap alatt nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kikötik a Budapesti Bíróság/Törvényszék illetékességét.

Budapest, 2020. 11. 23.